פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש דומה ללידתו של תינוק. רוב בעלי העסקים המצליחים ביותר מתייחסים לעסקיהם כילד לכל דבר, מגוננים ומטפחים אותו כאילו הוא בשר מבשרם וזהו אחד מסודות ההצלחה ללא כל ספק. אך מלבד הטיפוח והאהבה שדרושים לכל עסק ועסק בכדי לשגשג ולהצליח, יש גם צורך בניהול אירגוני וכספי נכון וזוהי לעיתים רבות הסיבה לכישלונם של רבים מהעסקים אשר לבעליהם אין כל ניסיון או ידע בתחומים אלו. כאן נסביר לכם היזמים הצעירים כיצד פותחים עסק חדש, כיצד מבצעים תכנית עסקית נכונה ומהם הדגשים של ניהול כספי וארגוני טובים שיובילו אתכם אל עבר עסק מוצלח וטוב.

שלב ראשון – תכנית עסקית

השלב הראשון בדרך לעסק מנצח היא תכנית עסקית מפורטת ונכונה אשר תנסה להעריך את היקף העבודה, תסקור את המתחרים, תרכיב את דרך הפעולה, תבצע סימון מטרות ויעדים,
סכומי השקעה ראשונית וצפי החזרים ועוד .

חשיבותה של התכנית העסקית גבוהה מכיוון שהיא מעניקה לבעל העסק המיועד הסתכלות על היבטים חשובים מאד בעת הקמת עסק אשר לעיתים יזמים צעירים ונלהבים נוטים להתעלם
מהם כגון: מחקר שוק, מידע על המתחרים, סימון מטרות ויעדים אשר ידרבנו להצלחה, סכומי ההשקעה הראשונית וצפי ההחזר שלהם וכ”ו. בעל עסק חדש שלא יכין תכנית עסקית עלול
למצוא עצמו כבר בחודשים הראשונים של פעילות העסק בחובות כספיים עקב חישוב לקוי של העלויות.

שלב שני – עבודה מסודרת מול רשויות המיסוי והחוק במדינה

חלק חשוב מאד בשגשוג של עסק הוא התנהלות נכונה מול רשויות המיסוי, בין אם מדובר בעוסק פטור (ממס) או עוסק מורשה. לכל עסק ועסק בישראל קיימים חוקים שונים, הגבלים
והיתרים הן בחוק המתיר לו לפעול והן בגביית המס, כאשר ידיעתם המוקדמת של החוקים ההיתרים וההגבלות עלולה לחסוך לבעלי העסקים כסף רב, בין אם זה בהימנעות מקנסות,
צווי סגירה או היתרים בתחום המס אשר חוסכים מכם לשלם כסף מיותר ולכן התייעצו והעסיקו בעלי מקצוע מנוסים בתחום כגון: רואי חשבון ועורכי דין אשר יחשפו בפניכם את
החוקים וההיתרים.

שלב שלישי – התנהלות מסודרת ונכונה של העסק

אחד הנושאים החשובים ביותר עם פתיחת עסק חדש היא התנהלות מסודרת ונכונה של בעל העסק וצוות העובדים, כאשר ההתנהלות מתחלקת לניהול כספים וניהול העסק עצמו.

ניהול כספים – ניהול כספים נכון יעזור לכם לצמצם את ההוצאות ולהציג מחזור חודשי עם רווח כספי ולא הפסד. כמו כן, כאשר הכספים מתנהלים בצורה נכונה ועל ידי רואה חשבון,
ניתן לפלח את ההכנסות ולהציג נתונים שיעזרו לכם להבין מהיכן מגיע הכסף הגדול והיכן בעיקר מפסידים.

ניהול נכון של העסק עצמו – נהלים נכונים של העסק יכולים לחסוך עבורכם בזבוז זמן יקר של עובדי העסק ושל עצמכם ולייעל את העבודה. ניהול נכון מתבטא קודם כל בהבנה
והכרה של העסק ליסודותיו, לאחר מכן יש לבצע נהלים ולחלק תפקידים מוגדרים וסמכויות לכל העובדים במקום כולל לעצמכם.

מאמרים נוספים שיסייעו לך:
מהו תפקידו של רואה החשבון? תפקידו של רואה החשבון שלכם הוא כאמור לנהל את כל התחום הפיננסי של העסק. ככל שרואה החשבון שלכם יהיה מקצועי,...
נקודות חשובות שיש לדעת כאשר מבצעים מעבר משכיר לעצמאי: כשכירים, כל שמעניין אותנו זה מתי המשכרות תיכנס לחשבון, מה מספר ימי החופש שהצטברו לנו ומתי...
נקודות חשובות בעת בניית תוכנית עסקית סקר שוק רחב- אלמנט זה הוא הראשון שצריך להיבדק מכיוון ושאר הנקודות יחושבו על בסיס הנתונים שיתקבלו לאחר סקר...
للتسجيل لبرنامج الاستشارة لمجانية لأصحاب المصالح بالمجتمع العربي

اتركوا تفاصيلكم وأحد مستشارينا سيتصل بكم
דילוג לתוכן