מעבר משכיר לעצמאי

מעבר משכיר לעצמאי עלול להיות מכשיל לרבים מהאנשים שמנסים להגשים את חלומם ולפתוח עסק אחרי שנים שהם עובדים כעצמאיים בשוק. כשכיר עליך להתרכז אך ורק בעבודה ולהתמקצע ככל שניתן, אך כעצמאי יש לטפל גם בדברים מנהלתיים כגון: שכר עובדים, ניהול כספים מאוזן, ביטוחים ועוד.

נקודות חשובות שיש לדעת כאשר מבצעים מעבר משכיר לעצמאי:

כשכירים, כל שמעניין אותנו זה מתי המשכרות תיכנס לחשבון, מה מספר ימי החופש שהצטברו לנו ומתי יוצאים החגים כדי שנוכל לבלות עם המשפחה בחופש, אך כעצמאיים עלינו לבצע שינוי חד בתפיסה ולדאוג לתפעול תקין של העסק ועל מנת שתעשו זאת כמו שצריך יש להכין את עצמכם כראוי ולדעת בפני מה אתם עומדים.

  • התמודדות עם הוצאות והכנסות- אחת הנקודות החשובות בקיומו של כל עסק היא ניהול כספים נכון ובריא, עסק שיהיו לו יותר הוצאות מהכנסות ייגרר לחובות שיאלצו את בעליו בשלב מסוים לסגור את העסק. עבור הרבה אנשים זה נשמע כמו משימה קלה אך רק מי שחווה בעברו ניהול עסק יודע עד כמה מסובך העניין, במיוחד כאשר העסק הוא בישראל וגביית הכספים מתבצעת בשיטת שוטף.
  • יצירת משכורות- במידה ועסק שלכם כולל צוות עובדים, הניהול כבר הופך קשה בהרבה ואנחנו לא מתכוונים לתפעול אותם עובדים במסגרת העסק אלא ניהול ויצירת המשכורות. על המעביד מוטלת אחריות גדולה והיא תשלום המשכורות בזמן, חישוב נכון של כל משכורת ומשכורת והפרשות לקרנות השתלמות וביטוחים לכל עובד ועובד על פי חוק! את העובדים ואת מדינת ישראל לא מעניין לחץ הזמנים בו אתם נמצאים, לא המאזן הכספי שלכם בבנק ולא כל תירוץ אחר, על העובד לקבל את כספו בזמן אחרת הוא יוכל לנקוט בצעדים משפטיים כנגדכם.
  • שמירה על חסכונות לפנסיה וביטוחים- כשכירים החוק מחייב את המעביד להפריש לכם בכל חודש קרן פנסיה וביטוחים, כעצמאיים זה נתון בידיכם וכל מי שחווה אי פעם ניהול עסק יודע כי לפעמים נקלעים למצוקה כספית ונאלצים לחסוך בכל מיני דברים, אך בשום פנים ואופן אל תחסכו בעתיד שלכם ושל ילדיכם. שימרו בכל כוחכם על הפרשות הכסף שאתם מבצעים לקרנות הפנסיה ולביטוחים ובכך שמרו על עתידכם.
מאמרים נוספים שיסייעו לך:
מהו תפקידו של רואה החשבון? תפקידו של רואה החשבון שלכם הוא כאמור לנהל את כל התחום הפיננסי של העסק. ככל שרואה החשבון שלכם יהיה מקצועי,...
נקודות חשובות בעת בניית תוכנית עסקית סקר שוק רחב- אלמנט זה הוא הראשון שצריך להיבדק מכיוון ושאר הנקודות יחושבו על בסיס הנתונים שיתקבלו לאחר סקר...
פתיחת עסק חדש דומה ללידתו של תינוק. רוב בעלי העסקים המצליחים ביותר מתייחסים לעסקיהם כילד לכל דבר, מגוננים ומטפחים אותו כאילו הוא בשר מבשרם וזהו...
للتسجيل لبرنامج الاستشارة لمجانية لأصحاب المصالح بالمجتمع العربي

اتركوا تفاصيلكم وأحد مستشارينا سيتصل بكم
דילוג לתוכן